Bli medlem i WED-Förbundet för 250 kr

Okunskapen om WED/RLS är stor och WED-Förbundet försöker sprida kunskap! Hjälp till du också!

För att sprida kunskap krävs både ideellt arbete och pengar. Ju fler medlemmar och desto fler som stödjer WED-Förbundet, desto mer kunskap kan spridas ut till bl.a. läkare och allmänhet.

Vad får du?

• Rådgivning om behandling av våra experter.
  • Kontakt med någon som både lyssnar, förstår och har goda kunskaper inom området.
  • Tillgång till aktuell information via denna webbsida samt tidningen Vi Nattvandrare, som kommer ut 4 gånger/år.
  • Inbjudningar till informationsmöten på olika platser i Sverige.
  • På dessa möten sprider våra informatörer kunskap om sjukdomen, dess symtom, orsak, diagnos och behandling.
  • Inbjudningar till medlemsmöten.
  • Där kan du och dina anhöriga eller vänner under avslappnande former samtala med andra WED-patienter om behandling, bekymmer och erfarenheter.

När du har betalat in avgiften skickas:

• senaste numret av tidningen Vi Nattvandrare
  • annan information om WED/RLS hem till dig

Genom ditt medlemskap bidrar du till att:

• vi WED-patienter blir starkare och får en starkare röst i samhället
  • vi kan fortsätta arbetet med att öka kunskap och forskning om WED/RLS
  • genom opinionsbildning påverka attityder kring en missförstådd sjukdom

Vill du veta vad WED-Förbundet gör för pengarna? Gå in på Om WED-Förbundet.

Hur blir du medlem?

1. DIBS - Payments made easyBlir medlem genom att klicka här (Nytt fönster öppnas)
  2. Du kommer till vår portal för medlemsavgifter (förvaltas av Föreningshuset SEDAB)

Vill du i samband med medlemsansökan också köpa vår senaste WED-bok ”Livskvalitet trots rastlösa ben och dålig sömn” till medlemspris väljer du under Avgift:  ”Ordinarie medlem + bok – 525 kr”.

Stödmedlemskap och frivilligt bidrag

Som stödmedlem betalar du in halva medlemsavgiften, dvs. 125 kr per år. Du kanske har en make/maka, barn, släktingar och vänner, som har sjukdomen och därför vill stödja WED-Förbundet.

1. Blir stödmedlem genom att klicka här (Nytt fönster öppnas)

Se även Andra sätt att bli medlem och betala ovan.

Önskar du ge större gåvor, så kan du göra det på Frivilligt bidrag till WED-Förbundet. Alla bidrag är välkomna för att hjälpa oss att sprida kunskap om ”den vanligaste neurologiska sjukdomen som ingen vet något om”. Tack på förhand!

Betala med Swish eller Bankgiro

swish_logo_primary_RGBDu kan också bli medlem genom att skicka dina uppgifter till oss och betala via PG, BG eller Swish.

Betala med Swish 123 275 8258
Betala via BG 5792-6115.

Om du betalar genom något av ovanstående, så tänk på att förbundet även måste få dina personuppgifter, som till exempel adress, mejladress, telnr, m.m. Det behöver vi få för att du ska kunna få information av oss. Mejla dina uppgifter till info@wedforbundet.se.

Villkor: WED-Förbundet är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med ansökan om medlemskap. De personuppgifter som du lämnar, t ex ditt namn, din födelsedag (åååå-mm-dd), din adress, ditt postnummer, e-postadress mm hanteras enligt vår policy för GDPR.

Årliga medlemsavgiften

Årliga medlemsavgiften betalas till BG 5792-6115.

Inloggning i medlemsportalen (förvaltas av Föreningshuset SEDAB)

Behöver du ändra dina medlemsuppgifter, som t.ex. postadressen eller mailadressen? Eller vill du kolla att du betalt in medlemsavgiften för i år? Klicka då på länken nedan nedanstående länk och använd ditt användarnamn och lösenord, som du fick med inbetalningskortet eller när du registrerade dig Länk till inloggningssidan

Villkor:WED-Förbundet är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med ansökan om medlemskap. De personuppgifter som du lämnar, t ex ditt namn, din födelsedag (åååå-mm-dd), din adress, ditt postnummer, e-postadress mm hanteras enligt vår policy för GDPR.

Välkommen till WED-Förbundet!

Mer om medlemskap: