Bli medlem i WED-Förbundet

Ungefär vare tionde person har någon sorts besvär av WED/RLS. I vissa fall små, i vissa fall mycket stora. Alldeles för få får rätt råd och behandling. Alldeles för många möts av okunskap. WED-Förbundet behövs för att det ska bli bättre.

Tack vare medlemmarnas engagemang och avgifter kan förbundet

• följa de senaste rönen om WED/RLS
    • informera via tidningen Rastlös, den här hemsidan, broschyrer, böcker, möten och andra kanaler
    • verka för höjd kunskapsnivå i vården
    • driva på och stödja forskning
    • påverka villkor som är viktiga för oss
    • skapa möjligheter till erfarenhetsutbyte
    • erbjuda individuell rådgivning

Vi är fortfarande ett litet förbund för en stor patientgrupp. Det finns mycket att göra. Varje medlem är viktig.

Lokala och regionala föreningar finns på flera håll i landet.

Medlemsavgiften är 250 kr per år. När du har betalat får du ett välkomstbrev med WED-Förbundets patientbroschyr och senaste numret av tidningen RASTLÖS.

Vill du veta vad WED-Förbundet gör? Gå in på Om WED-Förbundet.

Hur blir du medlem?

1. DIBS - Payments made easyBlir medlem genom att klicka här (Nytt fönster öppnas)
  2. Du kommer till vår portal för medlemsavgifter (förvaltas av Föreningshuset SEDAB)

Vill du i samband med medlemsansökan också köpa vår senaste WED-bok “Livskvalitet trots rastlösa ben och dålig sömn” till medlemspris väljer du under Avgift:  “Ordinarie medlem + bok – 550 kr”.

Stödmedlemskap och frivilligt bidrag

Du kanske har en make/maka, barn, släktingar och vänner, som har sjukdomen och därför vill stödja WED-Förbundet. En stödmedlem betalar halva medlemsavgiften, dvs. 125 kr per år.

1. Blir stödmedlem genom att klicka här (Nytt fönster öppnas)

Önskar du ge större gåvor, så kan du göra det på Frivilligt bidrag till WED-Förbundet. Alla bidrag är välkomna för att hjälpa oss att sprida kunskap om “den vanligaste neurologiska sjukdomen som ingen vet något om”. Tack på förhand!

Betala med Swish eller Bankgiro

swish_logo_primary_RGBDu kan också bli medlem genom att skicka dina uppgifter till oss och betala via Bankgiro eller Swish.

Betala med Swish 123 275 8258
Betala via Bankgiro 5792-6115.

Om du betalar genom något av ovanstående, så tänk på att förbundet även måste få dina personuppgifter, som till exempel adress, mejladress, telnr, m.m. Det behöver vi få för att du ska kunna få information av oss. Mejla dina uppgifter till info@wedforbundet.se.

Årliga medlemsavgiften

Årliga medlemsavgiften betalas till BG 5792-6115.

Inloggning i medlemsportalen (förvaltas av Föreningshuset SEDAB)

Behöver du ändra dina medlemsuppgifter, som t.ex. postadressen eller mailadressen? Eller vill du kolla att du betalt in medlemsavgiften för i år? Klicka då på länken nedan nedanstående länk och använd ditt användarnamn och lösenord, som du fick med inbetalningskortet eller när du registrerade dig Länk till inloggningssidan

WED-Förbundet är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med ansökan om medlemskap. De personuppgifter som du lämnar, t ex ditt namn, din födelsedag (åååå-mm-dd), din adress, ditt postnummer, e-postadress mm hanteras enligt vår policy för GDPR.