Informationsmöten om WED/RLS

Informationsmöten om Willis-Ekbom Disease, WED, även kallad Restless Legs Syndrom, RLS, brukar WED-Förbundet och regionföreningarna arrangera varje år i olika delar i landet. Möjligheter som finns kommer att publiceras på denna sida.

Informationsmöten 2017

Hittills i år har vi arrangerat fem informationsmöten på olika ställen i landet. Det kommer flera, men de är inte färdigbokade än. Vi kommer dock att ha flera olika informationsmöten i de större städerna runt eller under själva WED-dagen den 23 september.

Genomförda informationsmöten

Följande informationsmöten är genomförda under 2017:

• söndagen den 19 februari i Umeå
  • onsdagen den 8 mars i Växjö
  • söndagen den 19 mars i Linköping
  • måndagen den 24 april i Uppsala
  • onsdagen den 3 maj i Enköping

WED-dagen 2017

Vill du veta hur symtomen och diagnosen ser ut, hur man kan behandla sjukdomen samt ställa frågor om sjukdomen? Lägg då en liten påminnelse i almanacka innan den 23 september om att du vill vara uppmärksam på att WED-förbundet kanske anordnar ett informationsmöte på din ort. Den 23 september är nämligen varje år WED-dagen. Dagen ligger dock på en lördag i år, så det kan hända att vi kommer att lägga informationsmötena några andra dagar runt den 23:e.

Informationsmöten under 2016

Det var många som kom och lyssnade på information om sjukdomen WED/RLS. Under hela 2016 genomfördes tolv informationsmöten varav de flesta arrangerades i dagarna runt WED-dagen den 23 september. Mötena kunde du besöka på många olika orter i landet, t.ex. Borås, Jönköping, Gävle, Kristianstad, Kalmar, Simrishamn, Malmö, Uddevalla, Falun…

Du kan själv läs mer om sjukdomen under Fakta om WED/RLS.

Mer om oss: