Bli medlem i WED-Förbundet

Okunskapen om WED/RLS är stor och WED-Förbundet försöker sprida kunskap! Hjälp till du också!

För att sprida kunskap krävs både ideellt arbete och pengar. Ju fler medlemmar och desto fler som stödjer WED-Förbundet, desto mer kunskap kan spridas ut till bl.a. läkare och allmänhet.

Vad får du?

• Rådgivning om behandling av våra experter.
  • Kontakt med någon som både lyssnar, förstår och har goda kunskaper inom området.
  • Tillgång till aktuell information via denna webbsida samt tidningen Vi Nattvandrare, som kommer ut 4 gånger/år.
  • Inbjudningar till informationsmöten på olika platser i Sverige.
  • På dessa möten sprider våra informatörer kunskap om sjukdomen, dess symtom, orsak, diagnos och behandling.
  • Inbjudningar till medlemsmöten.
  • Där kan du och dina anhöriga eller vänner under avslappnande former samtala med andra WED-patienter om behandling, bekymmer och erfarenheter.

När du har betalat in avgiften skickas:

• senaste numret av tidningen Vi Nattvandrare
  • annan information om WED/RLS hem till dig

Genom ditt medlemskap bidrar du till att:

• vi WED-patienter blir starkare och får en starkare röst i samhället
  • vi kan fortsätta arbetet med att öka kunskap och forskning om WED/RLS
  • genom opinionsbildning påverka attityder kring en missförstådd sjukdom

Vill du veta vad WED-Förbundet gör för pengarna? Gå in på Om WED-Förbundet.

bli_medlem2Hur blir du medlem?

Du blir medlem genom att klicka på denna ”Bli medlem”-bild med länk:

När du klickat på länken kommer du till vår självbetjäning. Välj medlemskap och fyll i dina uppgifter samt ladda gärna ned din avi som pdf.
Kom ihåg att notera dina inloggningsuppgifter! De använder du ifall du vill logga in igen, för att till exempel byta e-postadress eller telefonnummer.

Vill du i samband med medlemsansökan också köpa vår senaste WED-bok ”Ett liv med rastlösa ben och dålig sömn” till medlemspris, 200 kr, väljer du under Avgift:  ”Ordinarie medlem + bok – 450 kr”.

Därefter betalar du in din medlemsavgift, 250 kr:

DIBS - Payments made easy

Betala OnLine här >>

swish_logo_primary_RGBBetala med Swish 123 275 8258.
Betalar du genom Swish, så tänk på att förbundet även måste få dina personuppgifter, som till exempel adress, mejladress, telnr, m.m. (se gärna Betala OnLine). Det behöver vi få för att du ska kunna få information av oss. Mejla gärna uppgifterna till info@wedforbundet.se.

Betala via PG 127 09 27-5 eller BG 5792-6115.

När din betalning kommit oss tillhanda får du medlemsmaterialet hemskickat.

Är du redan medlem, så ska inbetalningen ske till WED-Förbundets förvaltare av medlemsavgifter, Föreningshuset SEDAB, på postgironummer 880100-3.

WED-Förbundet är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du lämnar i samband med intresseanmälan vid medlemskap. De personuppgifter som du lämnar, t ex ditt namn, din födelsedag (åååå-mm-dd), din adress, ditt postnummer, e-postadress mm hanteras enligt de regler som gäller i personuppgiftslagen, PUL.

Stödmedlem

Stödmedlem kan du bli som inte själv är drabbad av WED/RLS. Du kanske har en make/maka, barn, släktingar och vänner, som har sjukdomen, och därför vill stödja WED-Förbundet. Som stödmedlem betalar du in halva medlemsavgiften, dvs. sätter in en gåva på 125 kr per år.

Vill du bli stödmedlem så går du in på ”Bli medlem” och väljer Stödmedlem och fyller i alla andra uppgifter Du sätter sedan in 125 kr på samma kontonummer som ordinarie medlemmar.

Önskar du ge större gåvor, så kan du göra det på Frivilligt bidrag till WED-Förbundet. Alla bidrag är välkomna för att hjälpa oss att sprida kunskap om ”den vanligaste neurologiska sjukdomen som ingen vet något om”. Tack på förhand!

Inloggning till medlemsuppgifter

Behöver du ändra dina medlemsuppgifter, som t.ex. postadressen eller mailadressen?
Vill du kolla att du betalt in medlemsavgiften för i år?
Klicka då på nedanstående länk och använd ditt användarnamn och lösenord, som du fick med inbetalningskortet eller när du registrerade dig:
Länk till inloggningssidan

Villkor: WED-Förbundet hanterar personuppgifterna i enlighet med principerna om skyddet av personuppgifter.

Välkommen till WED-Förbundet!

Mer om medlemskap: